Advertentiecampagne Garrard "mislukking"
bezig met laden...
De Engelse kroonjuwelier Garrard, die probeerde zijn imago op te vijzelen met een reclamecampagne waarvoor beroemdheden als rapper Missy Elliott en acteur Rupert Everett zijn aangetrokken, verminderd zijn inzet hierop nu de juwelier gevraagd is de advertenties terug te nemen.
De makers van de campagne, het reclamebureau M&C Saatchi, hebben met hun speciale bewerking van het koninklijke wapen The Royal Warrant Holders Association woedend gemaakt. Deze organisatie vindt dat Garrard zijn campagne moet stoppen vanwege zijn slechte smaakt. Niemand bij Garrard was beschikbaar om te reageren op het vernederende voorval.
De juwelier van koningin Elizabeth heeft onlangs de bekende sieradenontwerpser Jade Jagger, dochter van de rock-ster Mick Jagger, aangenomen in een poging zichzelf te profileren als een modern, modieus merk. Jagger vierde de lancering van haar Garrard-collectie in september met veel bekende mensen in de Tower of London.
Garrard werd opgericht in 1722 en is hofleverancier sinds 1843. Het bedrijf maakte de verlovingsring van prinses Diana maar wordt de afgelopen jaren geplaagd door dalende inkomsten a.g.v. het teruggelopen aantal toeristen in Londen uit de Verenigde Staten en het Midden Oosten.
In 2000 is het bedrijf overgenomen door Lawrence Stroll, de Canadese mode magnaat die tevens eigenaar is van het merk Tommy Hilfiger. Eerder dit jaar stapte de directeur, Rosa Monckton, uit het bestuur waar onenigheid heeste over de toekomst van het bedrijf.