• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Adverteren duurder

Adverteren duurder

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Internationaal stijgen de kosten om te adverteren harder dan de inflatie. Het is voor het eerst in vijf jaar tijd dat deze situatie zich voordoet. Nederlandse adverteerders blijken van de situatie te profiteren meldt Het Financieele Dagblad. Internationaal is bioscoopreclame het duurst en van alle mediatypen stijgt de prijs daarvan dit jaar het sterkst: met 9,1 procent. Daarna volgt internet als duurste reclamemedium en stijgt de prijs met 5,9 procent. Hierna komen tijdschriften, kranten, televisie en radio. Buitenreclame blijft wereldwijd het goedkoopste medium voor adverteerders.

Internet staat aan de vooravond van een nieuwe prijsstijging, volgens directeur Olaf Michielse van Initiative Nederland. "Veel adverteerders zijn over de streep. Wie de massa wil bereiken is afhankelijk van een handvol aanbieders als MSN , Yahoo een Google en dat drijft de prijs op." Overigens is adverteren in tijdschriften in ons land vrij duur. Dat komt door de dominante positie van Sanoma en een beperkte lezersmarkt. (Bron: Het Financieele Dagblad)

Reclame