• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • AIFW: Osborn behoudt haar viswijf imago

AIFW: Osborn behoudt haar viswijf imago

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Kleuren waar je ogen pijn van doen, korte rokjes en grappige teksten. Woensdagavond opende Judith Osborn met haar show officieel de Amsterdam International Fashion Week. Een show was het zeker. Winnares Holland Holland's Next Top Model Kim beet het spits af. Het model -net veroordeeld voor het stelen van een pinpas- droeg een t-shirt met de tekst 'Holland's most wanted'. Osborn toonde haar zomercollectie 2008 en een paar ontwerpen voor de wintercollectie, maar die is naar eigen zeggen ook erg zomers, dus moeilijk te onderscheiden.

Het is de eerste keer dat Judith Osborn meedoet aan AIFW. Twee jaar geleden presenteerde ze haar eerste collectie in het Amstel Hotel. Die bestond vooral uit t-shirts met opdrukken als 'Fish Wife', 'Catch of the Day' en "Too hot to be single'. Inmiddels zijn er ook spijkerbroeken, jurken, jasjes, accessoires en schoenen bijgekomen.

De nieuwe collectie bestaat uit veel felle kleuren, goude riemen, tassen en sportieve trainingsjasjes, met teksten als 'Destroy stereotypes, en 'Viktor en Rolf, ik zei nog, geen bommetje.' Natuurlijk ook veel korte strokenrokjes, sexy maar niet ordinair. Van de Hollandse boerenbont sjaal zijn topjes, jurkjes en bikini's gemaakt. T-shirts met hawaï en pistoolprints, ruitjes en de Engelse vlag kwamen ook een paar keer terug. Daarnaast Scandinavische prints en de bekende Arafatsjaal, om het thema integratie maar weer eens centraal te stellen.

Meest opvallend van de avond was de kindercollectie. Natuurlijk veel felle kleuren en korte rokjes met teksten als 'Daddy I want a pony' en 'Make love not homework', een tekst die al in eerdere collecties gebruikt is. Aan het einde van de show verscheen Osborn met voormalig Quote-hoofdredacteur Jort Kelder en adjunct hoofdredacteur Mischa van de Woestijne. Als Butlers van Osborn liepen ze, met twee hondjes achter haar aan.

In Maison de Bonneterie worden tijdens de Fashion Week kledingstukken van Osborn verkocht. De lijn ontwierp ze voor creditcardmaatschappij American Express (Amex). Op de T-shirts staat een afbeelding van Centerion - Romeinse aanvoeder, te zien op elke American Express card. Daarnaast teksten als "Black cards make the world go round'. Eigenlijk wilde Osborn de tekst 'Black money' op de t-shirts, maar dat ging de creditcard maatschappij te ver. Naast Amex is Osborn ook bezig extra collecties voor Sky Radio en Pink Ribbon.

AIFW
Amsterdam Fashion Week
Judith Osborn