• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Alibaba start eigen virtual reality-programma

Alibaba start eigen virtual reality-programma

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Alibaba duikt in de wereld van virtual reality. De Chinese e-commercegigant heeft onlangs een eigen VR-programma genaamd ‘GnomeMagic Lab’ opgezet, dat retailers moet helpen hun producten op een interactieve manier te presenteren. Dat schrijft Techcrunch.

Eerder dit jaar nam Alibaba al een aandeel in augmented reality-bedrijf Magic Leap en investeerde het in videodienst Youku Todou, de Chinese versie van YouTube. Dat bedrijf is gespecialiseerd in 360-gradenvideo’s, het videoformaat dat nodig is voor virtual reality.

Alibaba, dat naar eigen zeggen wereldwijd zo’n 400 miljoen gebruikers heeft, heeft aangekondigd dat GnomeMagic Lab intensief gaat samenwerken met de webwinkeltak van het bedrijf, om virtual reality zo onderdeel te maken van de online winkelbeleving. Daarnaast wordt gekeken naar de eventuele implementatie van andere toepassingen, waaronder video’s van Youku Todou en entertainment van Alibaba Pictures, het filmbedrijf van de e-commercegigant.

Met het VR-programma krijgen consumenten volgens Zhao Haiping, directeur van GnomeMagic Lab, de mogelijkheid om vanaf de bank te winkelen in bijvoorbeeld New York. Naast het comfort van consumenten, wil Alibaba retailers helpen hun producten op een interactieve manier te presenteren en verkopen. Zo heeft het bedrijf al VR-visuals gemaakt voor honderden producten van verschillende retailers, waaronder Saks Fifth Avenue.

Alibaba
Virtual Reality