Allegri gaat samenwerken met Viktor & Rolf
bezig met laden...
De Toscaanse jassenspecialist Allegri heeft een drie-jarig samenwerkingscontract getekend met Nederlands ontwerpersduo Viktor & Rolf, volgens WWD. Hun eerste gezamenlijke collectie zal tijdens de mannencollecties van de Pitti Uomo in januari worden onthuld.
In een poging de internationale markt te veroveren en deze samenwerking te ondersteunen heeft Allegri zijn retailplan herzien en het management aangevuld met nieuwe benoemingen zoals Renato Baldini, wereldwijd salesmanager verantwoordelijk voor commerciële strategieën en retailontwikkeling.
Naast het ontwerpen van Allegri's heren- en damescollecties zullen Viktor Horsting en Rolf Snoeren verantwoordelijk zijn voor de uitstraling van het merk, van de advertentiecampagnes tot het nieuwe winkelconcept. Hiervoor heeft Allegri samengewerkt met Belgisch duo AF Vandevorst en daarvoor met Giorgio Armani, Romeo Gigli en Martin Margiela.
"Wij hebben een hele reeks ontwerpers voor de rol geëvalueerd, maar hebben voor Viktor & Rolf gekozen omdat we vinden dat zij hun modevisie erg effectief toepassen op andere gebieden zoals winkelconcept en advertentiecampagnes", zei Allegri topman, Cosimo Graniglia. "De alchemy is in zulke gevallen erg belangrijk." Graniglia zei ook dat hoewel Allegri in de toekomst een modeshow overweegt, het niet de bedoeling is het DNA van het bedrijf aan te passen. "Wij zijn een hoog-segmentsmerk en zijn niet van plan ineens een modehuis te worden, omdat we ons kwaliteitsniveau willen handhaven."
Allegri heeft vijf eigen winkels in Italië, Rusland en Japan en 670 verkooppunten wereldwijd. Het bedrijf zal gedurende de komende drie jaar winkels in de VS, het Verre Oosten, het VK en Duitsland openen.