Altijd als nieuw
bezig met laden...
Verwassen, verkleurde en uitgelubberde kleding behoort voorgoed tot het verleden dankzij de introductie van een nieuwe lijn door Haggar Clothing Co. De kledinglijn met de toepasselijke naam 'ForeverNew' (Altijd nieuw) ligt in Amerika nu al in de winkel. "Hiermee wordt gehoor gegeven aan de groeiende vraag naar kleding die na een paar keer wassen niet verkleurt of er verouderd uitziet", zegt verkoopdirecteur Gary Anderson. Volgens Anderson heeft de consument er genoeg van dat zijn zwarte lievelingsbroek langzaam grijs wordt of dat het rode shirt dat hij zo graag draagt verandert in een roze exemplaar.
De nieuwe collectie van Haggar Clothing is een herenlijn die bestaat uit zowel casual als nette broeken, truien en shirts. Behalve dat de kleding niet verkleuren kan, belooft de producent dat ook krimpen, kreuken en vlekken tot het verleden behoren. Dit alles is mogelijk dankzij de toepassing van geavanceerde textieltechnologie. "De kleur wordt als het ware in de stof opgesloten", aldus Anderson. CEO Alan Burke sprak bij de presentatie van de nieuwe lijn van een "doorbraak binnen de kledingindustrie" en de "toepassing van rakettechnologie". De kleding kan daardoor vele keren worden gewassen en zelfs probleemloos in een droogmachine gedroogd. 'Moeilijke' kleuren zoals rood, blauw, groen, zwart en khaki, die normaal gesproken snel vervagen of uitlopen, doen dat bij Haggar niet.
Productinnovatie is belangrijk voor Haggar, dat niet opvalt door een verrassende stijl maar vooral draagbare pakken, khaki's, truien en shirts produceert. Het bedrijf werd in 1926 opgericht door een Libanese immigrant, die goede broeken toegankelijk wilde maken voor een breed publiek. Met de groothandel heeft Haggar - naast de VS - ook Canada, Mexico, Indonesië en Groot- Brittannië bereikt. Het bedrijf levert aan ongeveer 10.000 verkooppunten. In het voorjaar van 2005 brengt Haggar de ForeverNew-collectie voor dames op de markt.