Amazon brengt limited-edition collecties uit in samenwerking met influencers via The Drop

Amazon gaat samenwerken met influencers van over de hele wereld en brengt elke keer limited-edition collecties geïnspireerd op street-style, ontworpen door de influencers zelf. De collecties kunnen op elk moment online via The Drop verschijnen, het platform waar de kleding op wordt aangeboden. Op de website schrijft Amazon dat de kleding pas wordt gemaakt na aanvraag van de klant. Zo willen zij verspilling tegengaan.

Klanten kunnen via de website van Amazon zich inschrijven voor The Drop en krijgen dan een notificatie wanneer er een nieuwe collectie online staat. De collecties worden dertig uur, of minder, aangeboden omdat de stoffen beperkt zijn, zo is te lezen op de website van Amazon.

Er is nog geen verdere statement gemaakt door het e-commerce bedrijf. Via het Instagram-account van The Drop worden klanten op de hoogte gehouden van de samenwerkingen en collecties. Wel schrijft Fashion Network dat de eerste collecties onder andere worden gemaakt door de Duitse blogger Leonie Hanne en Engelse Patricia Bright.

Het is niet voor het eerst dat Amazon zelf kleding uitbrengt. In 2016 lanceerde zij stilletjes zeven eigen kledingmerken, onder andere: Franklin Tailored, Lark & Co en North Eleven.

Amazon is al enige tijd bezig met innovaties op het gebied van nieuwe winkelervaringen voor zijn klanten. Zo liet het bedrijf vorige week weten in een persbericht dat klanten in verschillende winkels in Engeland en Italië terecht kunnen bij afhaalpunten voor pakketten. Daarnaast introduceerde Amazon winkels onder het motto van Amazon Go. consumenten scannen bij binnenkomst een app, deze voegt de items die van de planken worden gepakt toe aan een virtueel winkelmandje. Er wordt dan automatisch afgerekend wanneer de klant uit de winkel vertrekt.

Beeld: Amazon

Geschreven door Kenza Benjekra

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN