• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • America Today weer zelfstandig

America Today weer zelfstandig

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De zeventien winkels van de op jongeren gerichte lifestyle-keten America Today onttrekken zich acht jaar na de overname weer aan de vleugels van KoninklijkeVendex KBB. Dat heeft het bedrijf deze week bekend gemaakt. De directie van werkmaatschappij America Today heeft besloten het bedrijf zelf over te nemen. Directeur Theo Houtman in Het Parool: "Begin dit jaar kreeg ik als taak de winkels gezond te krijgen en zo klaar te maken voor een koper, die uit de voeten zou kunnen met de voor Vendex te kleine keten. Maar halverwege het jaar bedacht ik: waarom zou ik het niet zelf doen, in plaats van het aan die ander over te laten?"

Vendex KBB verwacht dat de verzelfstandiging van de keten geen materiële invloed op omzet en resultaat van concern zal hebben. Wel heeft het bedrijf een geringe positieve cash flow aangekondigd en een klein boekverlies over het lopende boekjaar. De verzelfstandiging heeft geen gevolgen voor de werkgelegenheid binnen het concern.

Koninklijke Vendex KBB heeft laten weten dat de verkoop van America Today, dat in 1989 als discounter werd opgericht, past in de strategie van de onderneming om winkelformules te stroomlijnen. Het beursgenoteerde concern concentreert zich op zijn winstgevende formules, en wilde weer af van de kleine keten met een omzet van zeventien miljoen euro dat het in 1994 overnam.

America Today heeft zestien winkels in Nederland en één in België (Antwerpen). Het assortiment bestaat, naast de collectie onder eigen merknaam, voor een groot deel uit Amerikaanse merkkleding. Daarnaast worden ook schoenen, accessoires, gadgets en American food (candy's & drinks) verkocht. De collectie omvat niet alleen de grote, internationaal bekende merken, maar ook populaire merken zoals Abercrombie & Fitch en Triple 5 Soul, die in Nederland alleen bij America Today te koop zijn.

In de vestigingen in Arnhem en Eindhoven heeft America Today een kinderconcept geïntroduceerd, met merken zoals Timberland, Tommy Hilfiger, O'Neill, Polo Jeans en Jeep.

americatoday