• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Amerikaanse millennials houden het meest van Forever 21

Amerikaanse millennials houden het meest van Forever 21

Door May-Anne Oltmans

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

In samenwerking met Teen Vogue heeft Goldman Sachs voor het derde jaar op rij onderzoek gedaan naar de favoriete merken van Amerikaanse vrouwen van 13 tot en met 29 jaar oud. In de Love List staan de twintig merken die onder millennials het meest populair zijn. Net als in de twee voorgaande jaren blijkt Forever 21 het meest geliefd, meldt Business Insider.

Voor het onderzoek heeft Goldman Sachs meer dan 1.000 vrouwelijke millennials gevraagd naar hun mening over ruim 350 merken. Deelnemers moesten merken beoordelen op basis van drie criteria: bekendheid, affiniteit en hoe vaak ze over het merk praatten. Hieruit werd een algemene populariteitsscore berekend. Forever 21 scoorde het hoogst met een percentage van 87.3 procent. Andere merken die het goed deden, waren Pink van Victoria´s Secret (85.2 procent), Victoria´s Secret (84.8 procent) en Nike (84.2 procent).

Terwijl de nummer een tot en met drie ook in 2013 en 2014 de lijst aanvoerden, is Nike een nieuwe naam in de top vijf van de lijst. Vorig jaar moest het merk nog genoegen nemen met een tiende plaats, en in 2013 stond het merk zelfs nog op de negentiende plaats.

“In de komende vijf jaar zullen millennials 20 tot 25 procent meer gaan uitgeven aan kleding,” stelde Lindsay Drucker Mann, analist bij Goldman Sachs, in 2013. Voor bedrijven is het daarom interessant om te weten wat deze doelgroep bezighoudt. “Millennials zijn kritische consumenten, en merken zullen sterk met elkaar moeten concurreren op het gebied van productaanbod en communicatie,” aldus Mann.

Forever 21
Goldman Sachs
Teen Vogue
Victoria's Secret