Amerikaanse producenten en detaillisten gaan hun distributie activiteiten steeds meer naar China verplaatsen om de efficiëntie van leveringen te optimaliseren, meldt de Financial Times. In plaats van de pakhuizen in de VS te gebruiken, gaan producenten steeds vaker hun producten in China sorteren, inpakken en van labels voorzien. Vandaaruit worden de producten direct naar de detaillisten en consumenten gestuurd, zonder dat er er een pakhuis in Amerika aan te pas moet komen. In plaats van eigen pakhuizen in China te bouwen, kiezen de meeste bedrijven er echter voor de faciliteiten van hun logistieke partners, zoals UPS en DHL, te gebruiken. UPS verwacht eind dit jaar 50 pakhuizen in Chian te hebben en er volgend jaar nog 10 te openen. In China kost een pakhuisarbeider ongeveer $2 per uur, vergeleken met $14-15 per uur in de VS, zegt voorzitter Satish Jindel van transport consultingbedrijf, SJ Consulting. Kleine producten zoals iPods worden allang direct vanuit China aan detaillisten en consumenten geleverd, maar bedrijven zoals UPS hopen het concept uit te breiden naar grotere producten zoals schoenen en kleding.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN