• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Amersfoort centrum voor Bodyfashion

Amersfoort centrum voor Bodyfashion

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Het nieuwe BodyFashion Center in Amersfoort is deze week officieel geopend. Voor het eerst heeft Nederland nu met dit centrum voor ondermode een eigen 'Lingeriehoofdstad'. De eerste beursdag vond afgelopen zondag plaats en was met 1234 bezoekers een groot succes. Op maandag brachten 1079 mensen een bezoek aan het nieuwe centrum en velen bleven ook voor de officiële opening van het gebouw. Lingeriedraagster van het Jaar Leontien van Moorsel luidde de feestelijkheden in, waarop een avondprogramma vol mode, muziek en lingerie-gerelateerde acrobatiek volgde. ”Er heerst een heel goede sfeer”, zegt Monica van Alewijn, pers attaché voor Bodyfashion Promotion. ”Men is erg opgetogen en onder de indruk van het gebouw en de uitstraling. Het vormt de ideale achtergrond voor de producten en het is een leuke ervaring om er rond te lopen.” Dertig bedrijven hebben een permanente showroom in het centrum, dat voorts ook uit kantoren en een beursvloer bestaat. Ongeveer 100 leveranciers van lingerie, badmode en nachtkleding zullen ook hun beursactiviteiten naar het gebouw verplaatsen. Hiermee bevat het complex - dat door architect Dick Venneman van Dedato uit Amsterdam is ontworpen 90 procent van de bodyfashion branche. Iedere showroom heeft een eigen uiterlijk en uitstraling en er heerst een veel intiemere sfeer dan op de voorgaande beurzen, mede dankzij de lagere plafonds en het uiterlijk van een winkelbuurt. De afgelopen 25 jaar konden fabrikanten hun assortiment alleen op de driedaagse vakbeurs BodyFashion Tradefair tentoonstellen. Net als de branche voor bovenmode, de schoenenbranche en de sportbranche heeft de lingeriebranche nu een eigen centrum waar men terecht kan voor inkopen, maar ook seizoensevenementen zoals shows, trendpresentaties en gastexposities. Het BodyFashion Center zal zich ook ontwikkelen als kenniscentrum en trefpunt voor de pers. De totale bodyfashion markt heeft een waarde van €860 miljoen, oftewel een volume van 110 miljoen stuks. De Nederlandse vrouw besteedt gemiddeld €83,- per jaar aan ondermode, badmode en nachtkleding. Daarentegen besteedt een man hieraan slechts €28,- per jaar.

BodyFashion Center