• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • AMFI gelanceerd - Instituut Fashion, Management en Design omgedoopt

AMFI gelanceerd - Instituut Fashion, Management en Design omgedoopt

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Instituut Fashion, Management en Design van de Hogeschool van Amsterdam heet voortaan AMFI (Amsterdam Fashion Institute). Tijdens een feestelijke middag werd het nieuwe logo van AMFI door Mathilde Santing onthuld.

De middag werd gestart met een exclusief symposium 'Floating Brands' met als thema de verankering van merken in een veranderende maatschappij. Keynote speaker was de heer Rolf Jensen, Chief Imagination Officer van de Dream Company en auteur van het boek Dream Society. Daarnaast spraken mevrouw Shari Swan van MEXX International, de heer Richard Koolvink. Strategie consultant van de Boer & Kroon en mevrouw Pauline Terreehorst, de nieuwe directeur van AMFI. Tijdens de receptie voerde kunstenares en oud-studente Danielle Kwaaitaal een video performance uit.

Als ondersteuning van de nieuwe naam is een begin gemaakt met de verbouwing van het pand van AMFI door architecten bureau Concrete. De nieuwe huisstijl is ontworpen door studio Thonik.

Sinds enige jaren stelt de Hogeschool van Amsterdam de student centraal in haar beleid en de organisatie onderscheidt zich door de manier waarop studenten zich na hun afstuderen manifesteren. Afgestudeerden van de hogeschool moeten dankzij de opleiding in staat zijn in hun werkomgeving gezag te verwerven. Zij moeten leiderschap kunnen tonen in kritische situaties en bewust kunnen omgaan met normen en waarden. Het is daarom voor de hogeschool van essentieel belang dat de student zelfstandig leert leren zodat de studenten de concepten begrijpen die aan de beroepspraktijk ten grondslag liggen.

Donderdag 27 juni vinden de eindexamen modeshows plaats, met aansluitend de expositie.

AMFI