Amsterdamse kinderen uit minima-gezinnen krijgen waardebon voor H&M en Coolcat
bezig met laden...
Vestigingen van H&M en Coolcat kunnen de komende tijd meer klanten verwachten. Ruim 9.000 Amsterdamse kinderen uit gezinnen met een minimuminkomen hebben de waardebon ter waarde van 183 euro opgehaald, waarmee ze kunnen shoppen bij H&M en Coolcat. Dat melden diverse media.
Samen met de gemeente Amsterdam hebben de ketens een waardebon uitgegeven, als onderdeel van het kindpakket van de Stadspas. De gemeente legt per waardebon 150 euro in, en de overige 33 euro komt van de ketens zelf. Jaarlijks maakt de gemeente 20 miljoen euro vrij voor armoedebeleid.
Hoeveel kinderen aanspraak maken op de bonnen is niet te zeggen, laat een gemeentewoordvoerder aan Parool weten. Volgens het CBS groeit 14,5 procent van de Amsterdamse kinderen op in een bijstandsgezin, wat neerkomt op 21.330 minderjarigen. Het Kindspakket bestaat als een tijd, maar is recentelijk uitgebreid. Door kortingen en bijdragen kunnen ‘arme kinderen meedoen in Amsterdam’, aldus de woordvoerder.
Vorig jaar is er een driejarig aanbestedingscontract met de ketens gesloten, dus ook de komende jaren kunnen kinderen nog vaker winkelen via kortingen en waardebonnen.
“Het is goed voor de gezinnen en het is een boost voor onze winkels en ons personeel. Het is erg leuk om met de gezinnen aan de slag te gaan en we dragen een steentje bij deze kerst,” licht brand & pr manager Evelien Ollongren-Claasen van Coolcat toe aan FashionUnited. “Dit is het tweede jaar dat Coolcat meedoet met de waardebonactie. Coolcat heeft gelijksoortige samenwerkingen met gemeenten Den Haag, Apeldoorn en Waalwijk.”