• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Aquascutum benoemt nieuwe voorzitter

Aquascutum benoemt nieuwe voorzitter

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Brits merk Aquascutum heeft Kim Winser benoemd tot nieuwe voorzitter. Het bedrijf, dat bekendheid verwierf met regenafstotende wollen jassen, zal naar verwachting vandaag de benoeming aankondigen. “Het meest spannende hieraan is dat het merk zo veel potentieel heeft,” zei Winser, die verantwoordelijk is voor de ommekeer van het merk Pringle of Scotland, in een gesprek met Women's Wear Daily. In haar nieuwe functie zal zij rapporteren aan Aki Kawashima, voorzitter van Kaleido Holdings. Het investeringsbedrijf nam vorig jaar een aandeel van 20 procent in Aquascutum's Japanse moederbedrijf, Renown.

 

Volgens Winser zal Kaleido aanvankelijk £40 miljoen (€57.9 miljoen) investeren om het merk nieuw leven in te blazen. Hoeveel het bedrijf gedurende de komende drie jaar zal investeren wilde zij niet zeggen.

Aquascutum realiseert een ozmet van £220 miljoen per jaar. Het heeft flagshipstores in Londen en Tokyo, 200 concessies in Japan, 20 in het VK, 20 in Zuid Korea en een winkel in Manchester. Volgens Winser is de distributie naar de rest van de wereld beperkt.

Hoewel dit niet de eerste poging is het merk een nieuw imago te geven – eigenaar Renown probeerde het in 1990 – vindt Winser dat het merk puur is gebleven. “Er is nooit gewerkt met afprijzingen, veel licenties zijn goed ontwikkeld en stabiel en er is een retailonderneming. En het is altijd een luxe merk gebleven.”

Ze zei dat er in de toekomst een “grote concentratie zou zijn op de VS en Europa, vooral Italië en Frankrijk”, and voegde daaraan toe dat het bedrijf met een “grote retailpartner” in zee zou gaan.

Winser hoopt door nieuwe winkelopeningen en een fris, nieuw imago de omzetvolume tegen 2009 te verdubelen. Er zal vóór kerst een nieuwe campagne gelanceerd worden met een elegante doch “cool” uitstraling. Ze is vastberaden dat luxe klanten aan Aquascutum denken als ze een jas nodig hebben. Diezelfde klanten winkelen ook bij Chanel en Hermes.

Inzake de creatieve kant van het verhaal zegt Winser, “Aanvankelijk zal het merk een creatief team nodig hebben, met ontwerpers, een merk goeroe, marketing en pr experts. Ik denk dat we uiteindelijk, naarmate het merk zich ontwikkelt, een hoofdontwerper nodig zullen hebben.”

Onder Winser's hoede steeg de omzet van Pringle van £10 miljoen tot £100 miljoen.

Aquascutum