Arcadia Group betreedt kindermode segment
bezig met laden...
De Britse Arcadia Group, moederbedrijf van merken als Topshop en Dorothy Perkins, heeft bekendgemaakt voor het eerst een kinderkledingmerk te lanceren. Het label, genaamd Outfit Kids, biedt ‘trendy outfits’ voor kinderen van tussen de 18 maanden en 12 jaar.
De nieuwe lijn is vanaf aankomende september verkrijgbaar in de winkels van Outfit en in enkele filialen van Dorothy Perkins en Burton, evenals via de websites van enkele Arcadia-dochters. Naar eigen zeggen is Outfit Kids een ‘stijlvol alternatief’ voor andere kinderkledingmerken die wellicht een meer casual stijl bieden voor kinderen in die leeftijd. Prijzen van de nieuwe collectie variëren van rond de 8,16 dollar (6,99 euro) tot 52,49 dollar (45 euro).
“Het lanceren van een kinderkledinglijn volgt op uitgebreid consumentenonderzoek onder gezinnen die producten van alle Arcadia-merken kopen. Ze vertelden ons dat ze voor hun kinderen leuke, stijlvolle producten willen die goed zijn van kwaliteit en dat de prijs belangrijk is. We luisterden en leveren,” verklaart Mitch Hughes, inkoopdirecteur van Arcadia Group.
Outfit Kids wordt begin september gelanceerd met een AW17 collectie, waarna een collectie met feestkleding later in het seizoen volgt.
Beeld: Arcadia Group