Asics en Foot Locker lanceren door studenten-ontworpen schoen
bezig met laden...
Sportmerk Asics heeft de handen ineen geslagen met studenten van de Pensole Footwear Design Academy voor het ontwerpen van een hardloopschoen. Deze schoen zal vanaf 17 september in beperkte oplage wereldwijd verkrijgbaar zijn in Foot Locker winkels. Dat meldt de FashionNetwork.
Uit de 1.400 aanmelding werden achttien studenten gekozen om een drie-weken durende master class van de academie te volgen “Door onze samenwerking met Pensole hopen wij de innovatie en creativiteit van de volgende generatie schoenenontwerpers te stimuleren en we zijn ontzettend blij met het debuut van ons eerste winnende Asics ontwerp,” zei Andy Gray, vice-voorzitter en algemeen directeur van Foot Locker US.
De winnaar werd gekozen door de product- en marketing teams van Asics en door Pensole oprichter D’Wayne Edwards. Het winnende ontwerp is de Asics Gel-Lyte III ‘Pensole Reflect’ schoen
Van deze schoen zullen 300 paar verkocht worden in een select aantal Foot Locker filialen, waaronder in Los Angeles, Parijs, Londen en Milaan. De online verkoop start ook op 17 september.