Babykleren verleiden zwangeren
bezig met laden...
Kinderkleertjes zijn de grootste verleiding voor zwangere vrouwen. Dat blijkt uit een onderzoek van TNS NIPO Retail naar de invloed van zwangerschap op het winkelgedrag van Nederlandse vrouwen. Uit dit onderzoek blijkt dat 28 procent van de zwangeren haar zelfbeheersing verliest als het gaat om het kopen van babykleertjes. Spulletjes voor de babykamer zijn ook een goede verleider: 22 procent van de onderzochte vrouwen slaagt er niet in om de portemonnee gesloten te houden bij het zien van meubels of andere interieurartikelen. "Ik vind alle babyspullen mooi en lief", aldus een van de ondervraagde vrouwen. "Ik moet mijn portemonnee soms echt thuis laten om niet met tassen vol spullen thuis te komen." Afgezien van de babyspulletjes zegt één op de vijf vrouwen (19 procent) zichzelf tijdens de zwangerschap te verwennen door meer te winkelen. Bijna evenveel aanstaande moeders (18 procent) kopen vaker dingen om het huis gezellig te maken.
Overigens geeft 31 procent van de vrouwen juist aan het wat zuiniger aan te doen met een baby op komst. Ruim 44 procent van de dames struint regelmatig het internet af op zoek naar goedkopere, tweedehands babyspullen. Een kwart (23 procent) geeft aan niet meer zoveel zin te hebben om te winkelen, bijvoorbeeld omdat zij door de zwangerschap eerder moe zijn.