• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Bahama Bay nieuw Nederlands merk

Bahama Bay nieuw Nederlands merk

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Nederland is een modemerk rijker. Tijdens de Label Expo modebeurs presenteert het merk ‘Bahama Bay' zijn eerste collectie, voor het zomerseizoen van 2007. Vooralsnog hult ‘Bahama Bay' zich in nevelen. Tot aan de officiële introductie laten de zes initiatiefnemers nog maar weinig los over hun merk, dat in 3,5 jaar tijd werd opgericht. De zes zijn afkomstig uit de modebranche en ontwierpen de collectie zelf. De productie vond plaats in Azië.

Pieter Verduin, detaillist en een van de oprichters, omschrijft het merk als “casual, maar wel met klasse. Onderscheidend maar beschaafd. Fun, maar niet schreeuwerig.” Het merk richt zich op mannen tussen de 25 en 60 in het midden tot hogere segment.

Bahama Bay pakt het groots aan. De eerste collectie telt behalve ruim 250 kledingstukken ook een geurlijn, zonnebrillen en zelfs horloges. Een behoorlijk risico voor een nieuw merk zonder naamsbekendheid of verkooppunten. “Dat klopt,” zegt Verduin. “Maar onze filosofie is: ‘Alles of niets.' We hebben er alle vertrouwen in dat we echt een aanvulling zijn op het huidige aanbod. Ook hebben we al een netwerk binnen de branche.”

Het zestal bedacht het merk in 2003 op het strand van Sanibel-eiland, omdat het aanbod in de modebranche hen tegenviel: “In het buitenland ontdek je dat er meer mogelijk is op het gebied van vormen en materialen dan er in Nederland gebeurt. Die vernieuwing willen wij met Bahama Bay introduceren in Europa.” Over hoe die vernieuwing er dan precies uit komt te zien, wil Verduin nu nog niets zeggen. Als de introductie van het merk een succes blijkt, wil Bahama Bay in 2008 verder uitbreiden met restaurants, schoenen en een vrouwencollectie.

bahama bay