• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • 'Barcelona' populair

'Barcelona' populair

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

In Spanje is een rel ontstaan na de bekendmaking van modeketen Mango dat het zijn naam wil veranderen in Mango Barcelona. Afgelopen weekend heeft directeur Isak Adic tijdens een promotie-evenement voor Barcelona in New York aangekondigd dat het bedrijf over de toevoeging in gesprek is met het gemeentebestuur van de stad. Mango wil de naam Mango Barcelona vanaf 2008 gaan doorvoeren, op tasjes afdrukken en verspreiden over de 1800 winkels die het bedrijf wereldwijd heeft.

Custo Dalmau, ontwerper en oprichter van het merk Custo Barcelona, reageerde verbaasd en verontwaardigd op de aankondiging van Mango. "Wij hebben dat meer dan tien jaar geleden bedacht," zei Dalmau tegen FashionUnited. "Wij zagen toen al dat Barcelona een internationale 'hot spot' zou worden. Mango profiteert daarvan." Dalmau vreest dat het tot verwarring bij consumenten zal leiden als Mango de plannen doorzet. Custo Barcelona werd in 1980 opgericht door de broers Custo en Davis Dalmau. Het merk verkoopt dames- en herenkleding en heeft verkooppunten in o.a. Spanje, de VS, Frankrijk, Italië, Rusland en Korea. Komend voorjaar gaat het bedrijf ruim $2 miljoen investeren in nieuwe filialen, één in Barcelona en zeven in de VS.

Custo