Beenmode ondergeschoven kindje supermarkten
bezig met laden...
Beenmode is geen geliefde categorie onder Nederlandse supermarkten. Dit blijkt uit een rapport van Muel van Bunge voor de Levensmiddelenkrant. Volgens het rapport vinden franchisehouders van grote supermarktketens het assortiment beenmode bestemd voor de food sector weinig vernieuwend. De verkoop en omzet van het segment blijft stabiel, maar volgens franchisehouders moet het aanbod drastisch verbeteren. Alleen dan kunnen supermarkten ervan profiteren. Beenmode is namelijk een impulsartikel, alsdus Van Bunge. Vrouwen hebben vaak nieuwe panties en kousen nodig maar kopen deze artikelen in de supermarkt uit impuls, als ze het product toevallig in de schappen zien liggen. De Duitse beenmodefabrikant Kunert AG is zich bewust van de kansen in supermarkten. "Er is daar een gigantisch marktpotentieel voor de divisie Legwear Concept van Kunert", zegt een woordvoerder van het bedrijf. Legwear Concept bestaat uit private labels die voor grote Europese retailers zijn ontwikkeld. Onder deze divisie valt ook de beenmode bestemd voor supermarkten. "Wij zijn al twee jaar bezig deze divisie te ontwikkelen en gaan ons er in de toekomst meer op concentreren."