• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Belangrijke herenmode merchandisingtrends voor Herfst/Winter 2015-16

Belangrijke herenmode merchandisingtrends voor Herfst/Winter 2015-16

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

De herengarderobe krijgt een update met een koel palette van neutrale tinten, waarmee de hedendaagse retailcollecties een verfijnde uitstraling krijgen. Van leisteen tot donkergrijs tot antraciet, zie hoe deze gedempte tinten samen de “Grey Days Gent” trend vormen, een belangrijke merchandisingthema dat voor zowel kleding als accessoires geschikt is. Oorspronkelijk voor Herfst/Winter 2014-15 geanalyseerd, hebben de Trendstop trendexperts voorspeld dat dit thema het ook tijdens het komende Herfst/Winter 2015-16 inkoopseizoen goed zal doen. Ontdek welke essentiële stijlen de planning van het seizoen kunnen optimaliseren, gezien hoe veelzijdig grijze tinten zijn in een reeks texturen en oppervlaktes. Deze week presenteren wij de lezers van FashionUnited met vier must-have producttrends uit het “Grey Days Gent” merchandisingthema.

Grey Days Gent

Herenmode wordt door diverse zachte tinten grijs getransformeerd, zij het in maatpakken of losse broeken en blazers. Warme wollen weefsels zijn ideaal voor de kou, terwijl slanke snitten en jasjes met enkele knoop de moderne uitstraling verhogen. Deze elegante ensembles werken goed als ze met een wit overhemd en een dikke gebreide das worden gedragen.

Prints zijn subtiel dankzij een gedempte gloed, hetgeen resulteert in een subtiele statement look. Motieven worden gecombineerd met tonale effecten of schone witte tinten voor contrast in overhemden, poloshirts en gewone t-shirts. Mannelijke stukken en geblokte kleurovergangen, zowel als foto-achtige grafische herhalingen, vallen op.

The Rustic Knit verschijnt als vast onderdeel van de herengarderobe en is ideaal voor winter. Grove garen en tastbare composities creëren heerlijk warme kledingstukken, toegepast op ontspannen truien. Voor variatie kan een V-nek of sportieve colour-blocking worden toegevoegd, terwijl gecoördineerde kleuren van top tot teen een duidelijke statement maken.

De “Grey Days Gent” stijlen worden afgerond met “Greyscale” accessoires, die de nadruk leggen op de voorname esthetiek van deze trend. Eenvoudig gebreide dassen zijn gemakkelijk te dragen en werken goed samen met alle outfits, terwijl geklede veterschoenen voorzien zijn van een mat oppervlak. Daarnaast vallen vierkante rugzakken op met een combinatie van leer en gekookte wol.

Exclusieve Aanbieding

Lezers van FashionUnited ontvangen een gratis exemplaar van de complete Herfst/Winter 2014-15 Grey Days Gents Merchandising Theme van Trendstop, vol must-have kleding, schoenen en accessoirestijlen. Klik op de banner voor uw gratis rapport.

Trendstop is een van 's wereld's meest vooraanstaande trendadviesbureaus op het gebied van mode, bekend vanwege zijn inzichtelijke trendanalyses en prognoses. Trendstop.com rekent H&M, Primark, Forever21, Zalando, Geox, Evisu, Hugo Boss, L'Oreal en MTV tot zijn klanten.

Foto’s via Trendstop.com: Burberry Black Label, Club Monaco, French Connection, Son of Wild, Kris Van Assche, ASOS, Reiss, Calvin Klein Collection, Topman, Saint Laurent, Maison Martin Margiela, John Smedley, allen Herfst/Winter 2014-15.

Trendstop