Belangstelling cadeaucards groeit
bezig met laden...
In de VS heeft zich de afgelopen jaren een sterke groei voltrokken in de verkoop van cadeaucards. In ons land gaan retailers nu ook de traditionele cadeaubon vervangen. Uit een aantal onderzoeken blijkt dat retailers die een cadeaucard-programma hebben geadopteerd een zeer sterke omzetgroei in deze categorie wisten te realiseren. Toen de cadeaucard in 1997 in Amerika werd geïntroduceerd spendeerden 270 miljoen Amerikanen $10,5 miljard aan cadeaubonnen. In acht jaar tijd vond er in Amerika een toename plaats aan cadeaucardbestedingen van 39 naar 220 dollar per hoofd van de bevolking.
Cadeaucards bieden winkeliers verschillende voordelen: fraude kan worden geminimaliseerd, het administrieve proces gereduceerd, en er is een mogelijkheid voor het gebruik van displays op meerdere plekken in de winkel. Zo nemen de impulsaankopen toe. Verder heeft de cadeaucard de look en feel van een creditcard en is de consument blij met het feit dat een restbedrag op de kaart blijft staan. (Bron: Retailtrends)