Belangstelling Prêt-à-Porter Nederlandse merken groeit
bezig met laden...
Van 23 tot en met 26 januari 2004 vindt de Franse modevakbeurs Prêt-à-Porter Paris plaats in het expositiecomplex Paris Porte de Versailles in Parijs. De Prêt-à-Porter Paris bestaat uit diverse sectoren waar de laatste trends en collecties voor de winter 2004/2005 worden gepresenteerd.
Sectoren: De Prêt-à-Porter Paris is onderverdeeld in een aantal duidelijke segmenten:
‘Adresse Première’ is te onderscheiden in vijf thema’s: stad, fantasie, weekend, feest en grote maten voor de elegante moderne vrouw. ‘Atmosphère d’Hiver’ is creatief, selectief en bestemd voor hoogsegment labels. ‘Boutique de Luxe’ voor de klassieke vrouw. ‘Casabo’, een wereld van creatief hoogsegment collecties, richt zich op mode, cosmetica, design en objecten. ‘Influences’, collecties voor vrouwen die modetrends met elegantie weten te combineren. ‘Jardin Secret’ is een frisse en leuke collectie voor de moderne vrouw met een vleugje romantiek. ‘L’Expression /Le Studio’ waar de elegantie van zowel man als vrouw een belangrijke rol speelt. ‘Mouvances’ toont u de tendens voor het wintermodeseizoen 2004/2005. ‘Monde des Accessoires’ , de ‘finishing touch’, een diversiteit aan modeaccessoires. ‘Pavillions du Monde’ een wereldreis met een grote verscheidenheid aan exposanten. ‘Pick ‘n’Mix’ is een nieuwe sector die zich richt op mannen en vrouwen die een eigen uitstraling willen creëren, door verschillende mode-elementen met elkaar te mengen. ‘Urban Touch’ is funky, jong en richt zich op de modebewuste man en vrouw.
Nederland naar én op de Prêt-à-Porter
Nederlandse bezoekers en fabrikanten tonen ieder jaar een steeds grotere belangstelling voor de Prêt-à-Porter Paris. Op de editie van september 2003 was er een stijging van 18,5% onder het totaal aantal Nederlandse bezoekers, in vergelijking met de editie van september 2002.
De volgende Nederlandse fabrikanten hebben zich al voor de komende editie van de Prêt-à-Porter ingeschreven :
Artwear, stijlvolle kleding met een persoonlijke uitstraling voor vrouwen in elke leeftijdsklasse. Gebruikte materialen zijn diverse hoogwaardige stoffen, zoals linnen in grove en fijne structuur en een viscose/elastan tricot. Beauregard trendy, exclusieve en vrouwelijke modeaccessoires. De collectie bestaat niet meer alleen uit sieraden, maar is uitgebreid met verschillende modeaccessoires zoals riemen, tassen, shawls etc. Chick on a Mission heeft bijzondere modeaccessoires voor vrouwen en mannen met lef. CM Design, cutting-edge designercollectie in bijzondere leersoorten. Creenstone International, exclusieve en elegante jassencollectie voor vrouwen. Fayazi Evening & Couture, avondjurken en cocktailjurken. Fiva Jewelry maakt feestelijke en moderne design sieraden met prachtige kralen en stenen. Manouk Bijoux, uitgebreide collectie “fantasie” sieraden. PM BV, uitgebreide jassencollectie voor vrouwen. Rimini BV, is geïnspireerd door vrouwelijke lijnen en oorspronkelijke vormen, die dankzij flatterende details worden geaccentueerd. Sarlini, “fantasie” modeaccessoires voor vrouwen. Shepard's Linen Clothing, vrouwencollectie waar natuurlijke producten (linnen en katoen) centraal staan. Summum-Womanswear heeft een duidelijke eigen visie, waarbij modische eigenwijsheid gecombineerd wordt met gezonde Hollandse nuchterheid. Trois de Boulogne, vrouwelijk, subtiele kleding waar soepele stof een constant is.