De kleding units van Benetton lieten over 2001 een omzetgroei zien van 9,5 procent, terwijl de totale groei van de organisatie met vier procent steeg tot 2,1 miljard euro. De netto winst daalde 6,5 procent naar 163 miljoen euro. Deze daling was voornamelijk het gevolg van de negatieve resultaten van de sports equipment unit Rollerblade, die haar omzetten met 25 procent zag dalen. In 2003 wordt voor deze divisie weer een break even situatie verwacht.

De kleding divisie liet een groei zien van 13 procent in de EU regio. De traditionele merken Benetton, Sisley en sportswear merk Playlife Clothing, met ondertussen zo'n 160 winkels, lieten alle een sterke groei zien, evenals het vorig jaar gelanceerde young fashion brand The Hip Site.

Benetton kondigt aan de vierkante meters van een meerderheid van haar 5.000 franchise winkels te vergroten, en haar megastore portfolio uit te breiden naar 300 stuks tegen 2004.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN