Verbetering ten opzichte van vorig jaar, maar nog niet perfect. Het succes van het verkopen van goederen en diensten valt en staat bij de snelheid van een website. Wanneer een pagina te langzaam laadt, haken klanten af. Een onderzoek van het bureau Keynote scheidt het kaf van het koren. Het bureau testte de meest populaire sites, tijdens de drukste tijd van het jaar. De feestdagen.

 

Keynote Systems is een Amerikaans bureau dat gespecialiseerd is in het meten van internet-prestaties. Uit hun onderzoek komt naar voren dat de sites van LandsEnd.com, Buy.com en Victoria's Secret de beste combinatie boden van snelheid en bereikbaarheid. De snelheid waarmee een transactie tot stand kon worden gebracht liep echter sterk uiteein. ‘Het goede nieuws is dat veel sites heel behoorlijk presteerden tijdens de feestdagen’, zegt woordvoerder Dan Todd van Keynote. ‘Het slechte nieuws is dat bij veel sites toch vertraging optreedt in het afhandelen van de aankopen, zodra het druk wordt op de site’s.

Piekdagen Volgens Todd zouden online winkeliers hun capaciteit juist moeten afstemmen op die absolute piekdagen. ‘Dat zijn de dagen dat veel nieuwe klanten de site bezoeken. Als ze een slechte ervaring opdoen, komen ze waarschijnijk nooit meer terug.’ Het bureau onderzocht de beschikbaarheid en prestaties van de top 30 e-commerce-sties. Daarnaast hield het rekening met de transactie-statisieken van twaalf sites, die door Keynote Systems gevolgd worden.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN