Steeds meer luxe retailers vestigen zich tegenwoordig in China. Dolce e Gabbana maakte afgelopen week bekend het label onder de dochteronderneming in China uit te breiden. Dit jaar opende het Italiaanse modehuis boetieks in Beijing en Shanghai en zal in december een tweede winkel in Hong Kong openen. Ook Valentino heeft grote plannen voor China.

Het bedrijf onthulde onlangs dat het gedurende de komende 12 maanden zeven winkels in China zal openen. De eerste locatie is Hangzhou in de Zhejiang provincie. De boutiek zal, met een oppervlakte van 500 vierkante meter, de merken Valentino, R.E.D. en Valentino Garavani voor dames en heren bieden. Het aanbod bestaat ook uit parfums, horloges en zonnebrillen. Vóór het eind van dit jaar zal het modehuis ook een winkel openen in Beijing, aldus voorzitter Matteo Marzotto. Volgend jaar komen er winkels in Shanghai en Tiajin en nog een tweede in Beijing. China is wat de aankoop van luxe goederen betreft de hardst groeiende ontwikkelingsmarkt.

Momenteel heeft het nog maar 6 procent van die markt, maar zowel analysten als luxe retailers verwachten groeiende mogelijkheden naarmate het aantal rijke Chinezen toeneemt. Het aantal Chinese miljonairs, dat nu op 235000 wordt geschat, neemt met 12 procent op jaarbasis toe, volgens Eric Gerritse van Mees Pierson. De vrouwelijke bevolking van China is het snelst groeiende groep. In 1998 bestond 25 procent daarvan uit kopers van luxe goederen. In 2003 was dat aantal naar 44 procent gestegen.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN