Bill Blass herlancering via e-commerce
bezig met laden...
Het historische Amerikaanse modemerk Bill Blass wordt opnieuw gelanceerd, uitsluitend als e-commerce merk. De nieuwe lijn, die door creatief directeur Chris Benz ontworpen is, zal vanaf 2 november aan ruim 65 landen geleverd worden. Dat meldt Vogue.com
De nieuwe collectie bevat damesmode, tassen, accessoires en schoenen. Het aanbod zal niet onderhevig zijn aan de traditionele modeseizoenen en zal regelmatig geüpdatet worden. Benz zal het merk via social media aan de man brengen, zoals Blass dat zelf ook deed - zonder het gemak van de huidige digitale aanpak, natuurlijk - toen hij zijn merk voor het eerst lanceerde.
Volgens Benz zal de nieuwe lijn vooral heel kleurrijk zijn en uit bijzondere producten bestaan. “Ieder item kan de kers op je garderobe zijn. We zullen nooit een zwarte kasjmier trui of een zwarte kokerrok doen. Ik wil dat ieder ‘cool’ meisje dat ik ken naar de site komt en een gele tas vindt die ze kan combineren met stukken die ze al heeft,” aldus Benz in een interview met Vogue.com.
Bill Blass vierde hoogtij in de jaren zeventig en tachtig en was geliefd bij celebrities als Cher, die een van zijn markante creaties naar de Oscars droeg. Hij lanceerde zijn merk in 1970 en ontving tijdens zijn loopbaan meerdere onderscheidingen voor zijn werk. In 1999 verkocht hij zijn bedrijf voor 50 miljoen dollar aan Bill Blass CEO Michael Grossman. Hij overleed in 2002.