Bomont zet met ACA in op omnichannel beleving
bezig met laden...
Fashion lifestyle retailer en merkeigenaar Bomont is voor de automatisering van zijn bedrijfsprocessen een samenwerking aangegaan met IT-dienstverlener ACA uit Eindhoven. Het Zeeuwse bedrijf wil hiermee adequater kunnen inspelen op de snel veranderende markt.
Aansluiten bij de consument
Bomont zoekt continu naar mogelijkheden voor verdere groei en ontwikkeling. Nawish Baars, operationeel directeur bij Bomont: “Open staan voor verandering is cruciaal om aansluiting te blijven vinden bij de consument. Je moet klanten goed begrijpen en je organisatie zo inrichten dat je hen optimaal kunt bedienen. Vandaag de dag vraagt dit om een omnichannel benadering. Hiervoor heb je een uitgekiende mix van mensen en middelen nodig. De juiste mensen hebben we, maar de juiste techniek nog niet. De volgende stap is om ook op dit vlak te innoveren. Daarom hebben we ervoor gekozen om samen te gaan werken met ACA.”
Technologie als facilitator
Tijdens het automatiseringsproject voor Bomont, zal ACA de administratieve processen ten behoeve van de webshop en zeven winkels van Bomont integreren in één systeem. Hierdoor krijgt het bedrijf meer inzicht in zijn bedrijfsvoering en is het in staat om zijn procesmanagement te optimaliseren. De nieuwe automatisering maakt voor Bomont bovendien de weg vrij om in te spelen op actuele ontwikkelingen. Baars: “We verwachten dat onze IT-partner voorop loopt op het gebied van ontwikkeling, zodat technologie niet langer een factor is die onze ambities in de weg staat. Wij moeten met het systéém meegroeien en niet andersom.”
Omnichannel beleving
“Klanten denken niet in kanalen, maar in bedrijven of merken. Een klant wil simpelweg iets bij jouw bedrijf voor elkaar krijgen en gaat ervan uit dat dit via elk kanaal kan. Bijvoorbeeld als hij een artikel in onze webshop heeft gekocht en het in een van onze filialen wil ruilen”, zegt Baars. Met het nieuwe systeem zorgt Bomont ervoor dat iedere filiaalmedewerker met één druk op de knop alle geregistreerde klantgegevens kan opzoeken, zodat hij volledig op de hoogte is van de offline én online aankoophistorie van de klant. “Alleen op die manier kunnen we klanten snel en correct van dienst zijn.”
Transparante voorraadbeheersing
Een ander doel dat Bomont verwacht te realiseren met de automatisering van ACA is het verkrijgen van meer grip op zijn voorraadbeheer. “We willen op ieder moment en iedere locatie inzichtelijk hebben wat de voorraadstatus van artikelen is en waar deze zich bevinden. Tegelijkertijd moet onze webshop de voorraad realtime presenteren aan bezoekers, zodat ze direct kunnen zien of artikelen wel of niet leverbaar zijn. Daarnaast willen we bijvoorbeeld ook in staat zijn om crossdocking in te zetten als middel om ons voorraadrisico te verlagen en het logistieke proces te vereenvoudigen.”
Efficiënt groeien
Bomont gelooft dat gemotiveerde, betrokken medewerkers de drijvende kracht achter het bedrijf zijn. In het verlengde van deze visie heeft het bedrijf de Bomont Campus opgericht, waarvan studenten van verschillende studierichtingen deel uitmaken. Daarover zegt Baars: “De jonge mensen die bij ons stage lopen dragen met hun grote enthousiasme en frisse blik bij aan onze dagelijkse operatie en leveren waardevolle input voor onze strategie. Zij weten immers als geen ander hoe de nieuwe generatie in elkaar steekt. Het nieuwe systeem gaat ons helpen doorgroeien, terwijl we met hetzelfde team van studenten en vast personeel blijven werken.”
Over Bomont
Bomont is een sterk groeiend en toonaangevend modebedrijf met zeven inspirerende en gezellige winkels. De winkels bieden een ruime keuze en een zeer gevarieerd aanbod producten en merken op het gebied van fashion en living voor het hele gezin. De unieke combinatie van mode en interieur artikelen maakt Bomont exclusief. www.bomont.nl
Over ACA
Het is de missie van ACA om fashionbedrijven beter te laten presteren met behulp van excellente software. Software die hen in staat stelt de crosschannel consument optimaal te bedienen en de onderneming te sturen op basis van betrouwbare managementinformatie. Software die intelligentie herbergt waarmee nee-verkopen tot een minimum kunnen worden beperkt. Alle typen fashionbedrijven kunnen bij ACA terecht. Van pure online spelers tot filiaalbedrijven, van zelfstandige winkels tot crosschannel bedrijven en van merkeigenaren tot wholesalers die hun retailklanten beter willen ondersteunen. ACA bestaat sinds 1983 en heeft meer dan 1.000 bedrijven geautomatiseerd. www.aca.nl