Britse mannenmodezaak gaat ten onder
bezig met laden...
Gespecialiseerde winkels in mannenmode zouden het recht op bestaan verliezen. Dat is de conclusie van het Britse rapport 'Menswear Retailers 2002'. Vrouwen kiezen in toenemende mate de kleding voor hun partner en doen de inkopen daarvoor liever bij 'gemengde' winkels, waar ze toch al voor zichzelf kopen.
Doordat van mannen steeds minder wordt verwacht dat ze in formele kleding verschijnen, is een bezoekje aan een speciaalzaak steeds minder belangrijk, aldus de onderzoekers. Daarnaast blijkt dat éénderde van de vrouwen de aankopen van alle kleding voor hun man doen, terwijl nog éénderde van de vrouwen samen met hun man de kleding koopt. Vrouwen stappen minder snel binnen bij gespecialiseerde winkels en liever bij grotere winkels met een algemeen mode-aanbod.
De resultaten van dit onderzoek zeggen niets over de bestedingen aan mannenmode, in de Benelux zou de man de laatste jaren juist meer zijn gaan uitgeven aan zijn uiterlijk en kleding.