Britse verkoop dameskleding + 3%
bezig met laden...
De verkoop van dameskleding is het laatste seizoen met 3% gestegen. Volgens de Britse markt informatiespecialist blijven de cijfers van herenkleding hierop achter. De stijging is te danken aan de niet gestegen prijzen van damesmode en schoenen en het aanbod van nieuwe collecties die gretig aftrek vinden.
Het zijn vooral jurkjes en rokjes die van de kledingrekken worden gerukt. Maar ook casual jasjes worden gewaardeerd. De nieuwe modetrend voor vrouwen slaat lijkbaar goed aan. Voor jeans en T-shirts blijft het een beetje relaxed, maar voor de rest geldt: Sexy, flirtend, etnisch of voorzien van bloemen is het credo.
Vooral modeketens in de echte kledingstraten, voordeel aan bieders en warenhuizen profiteren van de mogelijkheid om snel de mode van de catwalk voor een betaalbare prijs aan te bieden. Onderzoeksbureau TNS FashionTrak toont dat een significante groei is waar te nemen bij deze sectoren, waarbij de stijgingen respectievelijk oplopen tot 7%, 5% en 9% in dit seizoen.
Geheel in lijn met de look van het seizoen, is ook de verkoop van accessoires bemoedigend. Vooral sjaaltjes, riemen en sieraden bedoelt voor kleding, vinden gretig aftrek. Fiona Bell van TNS FashionTrak zegt hierover: "Gezien de dramatisch tegenvallende verkopen rondom Kerst, is deze start van het nieuwe seizoen heel hoopgevend."