• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Britten ontdekken online shoppen

Britten ontdekken online shoppen

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Britten winkelen steeds vaker online. De omzet van online retailers groeit 15 keer zo hard als het gemiddelde. Dat blijkt uit onderzoek van retailanalist Verdict Research. Vrouwen besteden volgens het onderzoeksbureau meer online dan mannen. De 'typisch' vrouwelijke shopper besteedde in 2005 £579 online, voor mannen was dat £543. Vrouwen besteden het meeste geld aan kleding en schoeisel, doe-het-zelf artikelen, voeding- en kruidenierswaren, gezondheids- en schoonheidsproducten en meubels en accesoires, terwijl mannen meer geld uitgeven aan boeken, muziek en videos's en elektronische apparatuur. Online retail heeft in Engeland maar een klein marktaandeel vergeleken met de totale retail. De explosieve groei valt echter op. Vooral omdat shoppers van alle leeftijden steeds vaker winkelen via internet. In 2005 groeide de omzet in retail slechts met anderhalf procent, terwijl de online bestedingen met 28,9 procent groeiden. In 2004 groeiden de online bestedingen met 27,4 procent. Verdict schat dat in 2005 consumenten £8,3 miljard online kochten, dat is 3,1 procent van het totaal aan retailbestedingen. Warenhuizen verkochten in 2005 voor £9,4 miljard, dus online retailers naderen deze groep razendsnel. De impact die online retailers hebben op het consumentengedrag is volgens Verdict Research belangrijker dan de omzetgroei. "Consumenten selecteren door de komst van online retail op een andere manier aanbieders; nu kunnen ze immers makkelijker producten kiezen die exact voldoen aan hun wensen, de laagste prijs zoeken en winkelen op flexibele tijden. Deze services zorgen ervoor dat online retailers grotere concurrenten worden voor grote retailers dan hun omzetcijfers op dit moment nog doen vermoeden", aldus Nick Gladding, schrijver van het onderzoeksrapport.

shoppen