• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Bruisend Brussel

Bruisend Brussel

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De karakter van Belgische modevakbeurs Women & Menswear Brussels + 4th Avenue lijkt ieder seizoen internationaler te worden. Het aanbod van buiten België was afgelopen weekend nog niet eerder zo gevarieerd. Groei zat deze wintereditie in het aantal merken uit Frankrijk en Italië, die met hun presentatie op de WMW een belangrijke stap zetten in de richting van de Benelux. Want die Benelux blijft toch de belangrijkste doelgroep van de tweejaarlijkse modebeurs in Brussel. Er waren veel bekende namen op 18, 19 en 20 januari jl. in de Kart Expo in Brussel. De belangstelling was het grootst voor de collecties in Hal 1 en de trendy merken van 4th Avenue in Hal 4. In Hal 1, die mikt op tijdloze chic. In Hal 4 lijkt 4th Avenue bijna uit zijn voegen te groeien. "Het verzadigingspunt is nabij," zo meldt de organisatie, die steeds kritischer kan worden in de labels die het toelaat. Dan de collecties; wat gaat winter 2004-05 ons brengen? Enerzijds is er de overweldigende belangstelling voor vrouwelijke maar zakelijke kleding. Merken die een compleet beeld presenteren, maar een eigen signatuur behouden kunnen zich dan ook in veel aandacht verheugen. Anderzijds blijven de streetwear en jeanslabels populair, mits ook zij een eigen gezicht hebben. Individualiteit doet het goed en labels die niet op andere lijken of proberen te lijken kunnen komend seizoen hun resultaten weer zien verbeteren.

Women & Menswear Brussels