Burberry introduceert als eerste modehuis een muziekkanaal

Als eerste modemerk in de geschiedenis heeft Burberry een eigen muziekkanaal gelanceerd via Apple Music. Dat heeft het Britse bedrijf bekend gemaakt in een persbericht.

“Er zijn zoveel fantastische Britse artiesten en het is een privilege om met hen samen te mogen werken en een platform te kunnen bieden voor hun talent,” zegt Christopher Bailey, CCO en CEO bij Burberry. Het muziekkanaal bevat afspeellijsten met muziek uit de shows- en reclames van Burberry evenals exclusieve video´s van opkomende artiesten.

In 2010 presenteerde het bedrijf al Burberry Accoustic: een platform waarop het merk filmpjes plaatst waarin diverse artiesten optreden. Enkele artiesten die hiervoor samenwerkten met Burberry zijn Clare Maguire, Keane en Jake Bugg. Een woordvoerder van Burberry vertelde aan Women´s Wear Daily dat het bedrijf dankzij de samenwerking met Apple nog meer muziekfans kan bereiken dan ooit tevoren.

Het muziekkanaal zal vanaf juni beschikbaar zijn onder de Curators-sectie van Apple Music. De prijs van een maandabonnement bedraagt 9.99 dollar.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN