Burberry lanceert interactieve 3D-campagne
bezig met laden...
Het Britse modehuis Burberry staat erom bekend moderne technologie in te zetten om millennials aan te spreken. Na de lancering van een muziekkannaal en de samenwerking met Snapchat heeft het merk nu een interactieve 3D-campagne gelanceerd die tot 31 december 2015 is te zien in Londen.
De campagne, waarvoor Burberry onder andere samenwerkte met animatiestudio Dreamworks Animation, is te zien op het bekende ´Curve´ scherm op het Londense Piccadilly Circus. Liefhebbers van de bekende sjaal van het merk kunnen via de Burberry-app hun favoriet kiezen en hierop hun initialen plaatsen. Vervolgens kunnen zij ervoor kiezen deze te laten afbeelden op het grote scherm, en zal de sjaal bewegen wanneer zij de telefoon in hun hand verplaatsen.
“Dreamworks Animation heeft al zoveel mooie films voor het witte doek gemaakt,” zei Burberry-CEO Christopher Bailey. “Ze blijven innoveren op het gebied van digitale animatie, en met hun Nova platform hebben we iets heel moois kunnen maken voor onze klanten.”
Ook de Dreamworks Animation chief technology officer en Nova´s CEO Lincoln Wallen zijn trots op het resultaat. “We hebben de nieuwste technologie ingezet die we ook toepassen in onze 3D-films. Het komt erop neer dat in deze campagne van Burberry de sjaal er op het scherm net zo mooi uitziet als in de winkel,” aldus Lincoln.