• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Burberry noteert omzetstijging

Burberry noteert omzetstijging

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Daags nadat modeontwerper Christopher Bailer zijn nieuwe herencollectie voor Burberry Prorsum in Milaan had gepresenteerd, heeft het Britse modehuis de kwartaalresultaten bekendgemaakt. De internationale modescène lijkt geen genoeg te kunnen krijgen van de elegant, nostalgische collecties van de jonge ontwerper uit Noord Engeland, maar de omzetresultaten bleven toch achter bij de verwachtingen van het bedrijf zelf. Burberry heeft in het derde kwartaal 26 procent meer omzet geboekt. Dat is lager dan Burberry had verwacht. Vooral de omzet uit winkels bleef achter, ondanks dat er sprake was van 14 procent groei. Er bleven meer producten in de winkels liggen tot de uitverkoop. Ongeacht de teleurgestelde toon waarop Burberry de resultaten bekendmaakte, waren de inkomsten uit retail goed voor £161 miljoen. Dat is toch 60 procent van de totale omzet. De groothandel scoorde 74 procent beter dan vorig jaar, met £74 miljoen. De inkomsten uit licenties lagen 7 procent hoger: daarmee haalde Burberry £19 miljoen binnen. De beste resultaten bereikte Burberry met de winkels in de VS en Hong Kong. In Europa maakte Italië de meeste omzet. Spanje scoorde het minst. Op die markt verwacht Burberry komend jaar opnieuw moeizaam te presteren. De best verkopende producten waren de luxe handtassen, jassen, schoenen en andere accessoires. Burberry breidde het totaal aantal winkels het afgelopen kwartaal met 11 procent uit. In het derde kwartaal gingen nieuwe winkels open in Florence, Hong Kong, Los Angeles en St. Petersburg. Voor het vierde kwartaal staan nog eens zes openingen op stapel. Burberry runt nu wereldwijd 94 winkels. Daarnaast zijn er nog 208 concessions, 35 outletstores and 66 franchisefilialen. Komend jaar wil Burberry aan die lijst 15 nieuwe winkels toevoegen. Het derde kwartaal liep af op 31 december 2007. Nog dit boekjaar brengt het bedrijf volgens plan een nieuwe parfumlijn op de markt, onder de naam Burberry The Beat. De lijn wordt uitgebracht in samenwerking met Inter Parfums. Al met al blijft Burberry positief en houdt het streven naar een brutojaaromzet van £210 miljoen aan. Desondanks daalden de aandelen Burberry na publicatie van de cijfers toch met ruim 9 procent.

Burberry