Burberry, Oxfam en Pur starten project voor kasjmier-productie in Afghanistan

De Burberry Foundation start samen met Oxfam en Pur Projet een initiatief ter ondersteuning van de lokale kasjmier-productie in Afghanistan. Het vijfjarige programma, de eerste in zijn soort in het land, helpt geitenboeren en producenten bij het opzetten van een duurzame en rendabele onderneming. De samenwerking is wereldkundig gemaakt middels een persbericht.

Ondanks de onrustige situatie is Afghanistan nog altijd de derde producent van kasjmier wereldwijd, na China en Mongolië. Met 1000 ton per jaar is het land verantwoordelijk voor 7 procent van de productie. Met het programma krijgen herders en producenten de middelen en training aangereikt om door te groeien tot een zelfvoorzienende onderneming. Daarnaast wordt in de gemeenschappen voorlichting gegeven over gendergelijkheid, worden vrouwen actief betrokken bij het productieproces en krijgen zij trainingen in leiderschap.

“We zijn ontzettend trots dat we dit programma samen met Oxfam en Pur op kunnen zetten en bij kunnen dragen aan het verbeteren van de levensstandaard van duizenden mensen in het land,” aldus Leanne Wood, Chief People, Strategy en Corporate Affairs Officer bij Burberry. “Er zit enorm veel potentie in de Afghaanse cashmere-industrie en we geloven dat dit programma de middelen biedt om een rendabele en duurzame industrie te creëren voor de lokale gemeenschappen.”

De Burberry Foundation werd opgericht in 2008 en is een onafhankelijke liefdadigheidsinstelling. De Pur Projet is een internationaal opererende organisatie die middels lokale projecten leveranciers en producenten van natuurlijke producten en (grond)stoffen ondersteunt.

Beeld: Burberry

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN