Burberry werkt samen met Koreaans sociaal platform Kakao
bezig met laden...
Burberry gaat samenwerken met Kakao: een sociaal platform uit Korea. Om de samenwerking te vieren, konden gebruikers van de applicatie gisteren de womenswear show van het modehuis volgen.
Kakao is volgens Tech Crunch het meest invloedrijke sociale medium van Korea. Burberry zal op Kakao Talk en Kakao TV shows, campagnes en evenementen laten zien aan de 190 miljoen personen die de Koreaanse dienst gebruiken. Daarnaast kunnen fans van Burberry in de Kakao Giftshop terecht om geselecteerde producten direct van de catwalk te kopen.
“Kakao is een enorm creatief en innovatief bedrijf dus we zijn heel blij met deze stap. De creatieve en commeciële aspecten van onze samenwerking geven ons de kans om mensen te vertellen over onze cultuur en hen tegelijkertijd de kans te geven om bij ons te winkelen” vertelde Christopher Bailey, CEO en creatief directeur van Burberry, in een persbericht.
Burberry opende voor het eerst een winkel in Korea in december van vorig jaar. Sinds maart kunnen Koreaanse klanten daarnaast ook online terecht, en later deze maand komt er een flagshipstore in Seoel bij.
Burberry heeft de afgelopen maand vaker het nieuws gehaald met de manier waarop het merk sociale media inzet. Zo heeft het merk bekend gemaakt dat het een muziekkanaal via Apple Music zal lanceren. Daarnaast gebruikte het merk Snapchat om tijdens Londen Fashion Week een exclusieve preview van de nieuwste lente/zomercollectie te laten zien.