Cacharel maakt comeback
bezig met laden...
Het Franse modemerk Cacharel keert terug na een langdurige afwezigheid. Het bedrijf gaat zeven jaar na de sluiting van zijn laatste boetiek in Parijs een nieuwe winkel openen en is van plan weer een internationaal winkelnetwerk op te zetten, zo meldt WWD.
Het merk, dat bekend stond om zijn vrouwelijke, romantische ontwerpen en eveneens romantische parfum Anais, dat door talloze tienermeisjes gedragen werd, zal in najaar 2016 een eerste boetiek openen in het Opéra district van Parijs. De opening van een tweede winkel in de modieuze wijk Saint-Germain-des-Pres staat een jaar later gepland.
De twee bestaande shop-in-shops in de warenhuizen Printemps en Galeries Lafayette zullen opnieuw ingericht worden volgens het ontwerp van de nieuwe boetieks. Dit ontwerp zal ook de blauwdruk vormen voor alle winkels en shop-in-shops die in de toekomst worden geopend.
Met de herlancering van het merk zal ook de collectie een update krijgen. “Chanel kan zijn beroemde jasje blijven maken, maar wij kunnen geen Liberty-print bloesjes blijven produceren,” zei oprichter en voorzitter Jean Bousquet in een interview met WWD. “We moeten ons aanpassen aan wat jonge consumenten tegenwoordig willen. Dat verschilt van wat hun moeders droegen, hoewel nog in dezelfde geest.” De prijzen zullen gelijk blijven, maar de kwaliteit zal beter zijn, aldus Bousquet.
Cacharel wil mondiaal in totaal 24 winkels en 30 shop-in-shops openen via franchise overeenkomsten met derden.