Cecil komt met mannenmode
bezig met laden...
Het Duitse Cecil brengt binnenkort een kledinglijn voor mannen op de markt. Dat heeft het moederbedrijf - CBR Fashion Holding GmbH - bekendgemaakt. De nieuwe lijn is Cecil Men genoemd. Cecil is niet het enige merk van CBR Fashion Holding, ook de fashion labels Street One en One Touch maken deel uit van het bedrijf. Cecil Men zal begin mei worden geïntroduceerd en vanaf half juli in de winkel verkrijgbaar zijn. ”Voor het eerst zal nu ons succesvolle businessmodel op de mannenmodemarkt worden toegepast”, zo laat het concern weten. ”CBR richt zich met de nieuwe lijn op mannen tussen 25 en 45 jaar en hoopt die in eerste instantie te bereiken via hun vrouwen, de echtgenotes en partners, die al klant bij ons zijn.” Cecil Men wordt als zelfstandig merk opgezet en heeft eigen design-, sales- en marketingafdelingen. Het merk gaat 12 collecties per jaar brengen en een NOS (never out of stock)-systeem met producten die binnen 24 uur geleverd kunnen worden. Verkoopprijzen lopen van € 9,95 tot € 39,95 voor T-shirts en van € 49,95 tot € 69,95 voor broeken. In eerste instantie zal Cecil Men in gemende herenzaken en warenhuizen worden verkocht. Daarvoor wordt gemikt op zo'n 400 verkooppunten. In de toekomst worden mogelijk ook merkwinkels geopend. Men begint met de verkoop in Duitsland, Nederland en Oostenrijk, in 2009 volgen België en Zwitserland. In 2010 wordt Cecil Men naar alle landen uitgerold waar het concern al met het damesmerk actief is, om dan op ongeveer 1000 verkooppunten uit te komen. Cecil werd in 1989 opgericht en heeft zo'n 370 winkels, 770 shop-in-shops en 2150 verkooppunten. Het merk is actief in Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland, Nederland, België, Luxemburg, Slowakije, Italië en Zweden. Street One was het eerste merk van CBR, dat ging in 1983 van start. Het concern werd in 2004 overgenomen door twee Britse partijen: Apax Partners en Cinven. In 2007 verkochten zij CBR aan de Zweedse investeringsmaatschappij EQT. Bij die overname liet EQT al weten dat het de merken wilde laten groeien en nieuwe markten aanboren. In 2007 boekte CBR met zijn drie damesmodemerken een jaaromzet van € 700 miljoen.