Chatten met klanten slaat aan
bezig met laden...
Chatgesprekken tussen bedrijven en klanten worden populairder. Wehkamp biedt zelfs chatgesprekken aan met een webcam. De servicedesk voert ongeveer 80 chatgesprekken per dag met een gemiddelde lengte van 2,5 minuten. Er zijn zes medewerkers die plaatsnemen achter een webcam. Het trainingsbureau Delphi Group benut multimediale chatgesprekken om de verkoop te bevorderen. Delphi Group claimt op deze manier vier keer meer prospects aan zich te binden dan via telefonische acquisitie. VIP Technology is leverancier van I-Business systemen. De eerste opdrachten kwamen eind 2004 binnen, afkomstig van kleine webshops tot CliniClowns. Het bedrijf Technology gaat meer samenwerken met facilitair callcenter Teleteam. LiveCom is marktleider op het gebied van commercieel chatten. LiveCom bedient 40 klanten, waaronder Huis & Hypotheek, ANWB en Pharos Reizen. Het chatten slaat aan vanwege de laagdrempeligheid, anonimiteit en toegankelijkheid.