Chicks op succesvolle missie
bezig met laden...
Chick on a Mission toonde zondagmiddag een spetterend nieuwe winter 2006 collectie. Hordes fans van het Nederlandse merk kwamen in Loods 6 op het Noord-Amsterdamse KNMS eiland bijeen. Als het succes van een merk direct verbonden is met het aantal BNer Babes dat voor een show op komt draven, dan is Chicks echt hot!
Waarom bleek wel tijdens de show zelf. Groots en flitsend aangepakt, met echte modellen, waaronder presentatrice Manuela Kemp en Lois Lane zangeres Monique Klemann, die goed konden lopen. De kleding trok de meeste aandacht en dat is opmerkelijk voor merk dat begonnen is met tassen.
Er waren diverse looks om uit te kiezen, van Critical Chick, voor een tijdloze klassieke look, Chick de Luxe voor een uitermate exclusieve, luxe uitstraling, tot Motor Maiden voor de street Chicks.
Leer bleef het uitgangspunt, waaruit sexy, stijlvolle bustiers waren vormgegeven, afgewerkt met bont of gouden kantwerk. Rokken en jurkjes van leer waren a-symmetrisch afgesneden, terwijl broeken zowel in motorstijl als rijbroekmodel waren vervaardigd. Hooggehakte, geregen laarzen in zwart, goud of metallic rood en schoenen en ruige laarzen met bontranden, stiletto cowboylaarzen, weelderige lange jassen met bontvoering, krokoprint leer en metallic details, gebreide wollen topjes en lange sjaals gepaard met leren broeken; het was een stoere, vrouwelijke, elegante en zeer uiteenlopende collectie.
De climax was toen Chimène van Oosterhout op een Ducati de catwalk opreed. Het moment leek Chick on a Mission ter personifiëren: ultra-stoer en eigenwijs, mooi maar niet ijdel met een gevoel voor kwaliteit zonder merkverslaafd te zijn. Toen ontwerpster Patricia Bos opkwam, werd zij begroet door een denderend applaus.
We staan in de rij voor een beetje Chick attitude .