Claes Iversen ontwerpt voor beautylabel
bezig met laden...
De beginnende designer Claes Iversen heeft een zijden jasje ontworpen voor het beautylabel H20+. Het jasje van handmatig gekleurde zijde is vanaf eind december te koop in de winkels van H20+.
Dit is een dubbele primeur: Voor Iversen is het zijn eerste commerciële opdracht en voor H20+ is het voor het eerst dat het zich op de modemarkt begeeft. Van origine is H20+ een huidverzorgingsmerk op het gebied van spa, bath & shower, fragrance en make-up. Het label is relatief nieuw in Nederland maar heeft wereldwijd meer dan 95 shops, waarvan 25 in de Verenigde Staten en Canada. Het hoofdkantoor van H20 Plus staat in Chicago. "H2O+ liep al een tijdje rond met het idee om een jasje te laten maken," vertelt Natascha Koningsveld, Creative Director bij H20+.
Tijdens een interview met de jonge ontwerper was ze meteen enthousiast over hem en zijn werk: "Ik dacht: 'Dit is de man van wie iedere H2O+ vrouw een creatie in de kast wil hebben hangen'." Ontwerper Claes Iversen liep stage bij Viktor en Rolf en dong tijdens de afgelopen AIFW mee naar de Frans Molenaarprijs. Op dit moment is hij nog druk bezig met het afronden van zijn opleiding en werkt aan een collectie voor de Lancome Awards. Het jasje voor H20+ is afgeleid van zijn eigen collectie. "Een commerciële vertaling van mijn couture," noemt hij het zelf. Het jasje is gemaakt van zijde dat handmatig is ingekleurd in washed gold en intens blauwgrijs. Het ontwerp wordt uitgebracht in een gelimiteerde oplage van 100 stuks.