Colatje?
bezig met laden...
Toen de Britse ontwerper Matthew Williamson zich vorig jaar tot het ontwerpen van Coca-Cola flesjes wendde, was het een kwestie van tijd voordat hij op de voeten zou worden gevolgd door andere ontwerpers. De drie beperkte editie flesjes zijn sindsdien namelijk cult klassiekers geworden.
Nu hebben grote namen als Manolo Blahnik, Damon Dash, Gharani Strok en Bay Garnett ook de ontwerpstift opgepakt om hun eigen bijdrage aan Coca-Cola te leveren. De opdracht was om iets te ontwerpen dat hen een "glimlach op het gezicht" bezorgde. Ook sterren in de sport en televisie waaronder de Sugababes en Jesse Wood mochten iets ontwerpen en hadden er duidelijk plezier in.
Alle flessen worden geveild. De opbrengst gaat naar de Terence Higgins Trust, Engeland's voornaamste liefdadigheidsinstelling voor HIV. De flessen van Blahnik, Jonathan Saunders, Del Marquis en Trevor Nelson worden in beperkte oplage gereproduceerd en zullen vanaf juni in Harvey Nichols winkels worden verkocht.