• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Collumn verkocht

Collumn verkocht

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

De Albert Westerman Groep heeft het casual modemerk Collumn verkocht aan Smits & Smits uit Doetinchem. Hoofdreden van de verkoop is dat de Albert Westerman Groep zich volledig op het merk State of Art wil concentreren. De casual merken State of Art en Collumn werden in 1987 tegelijk gelanceerd. De Albert Westerman Groep bestaat al sinds 1936. Andere ondernemingen binnen de groep zijn: State of Art Retail B.V., State of Art I-Store B.V. en State of Art Corporate Fashion B.V. dat bedrijfskleding produceert.

State of Art is actief in de Benelux, Scandinavië, Duitsland, Ierland, Portugal, Spanje, Oostenrijk en Zwitserland. Het merk wordt verkocht via ongeveer 1000 verkooppunten, waarvan 21 brand stores (in Nederland en België) en zo'n 40 shop-in-shops. State of Art heeft een jaaromzet van €40 miljoen. Collumn heeft 160 verkooppunten in Nederland en België.

”Om stabiele expansie van het merk State of Art te waarborgen is door de raad van commissarissen en de directie van de Albert Westerman Groep besloten om zich in de toekomst volledig te concentreren op het merk State of Art,” zo staat in het persbericht te lezen. ”De afgelopen jaren is fors geïnvesteerd in marketing voor het merk State of Art en de uitbreiding van het aantal State of Art stores. Hoewel beide merken een gezonde groei hebben doorgemaakt vereisen zij een verschillende aanpak,” voegt Pleun van Halm van State of Art daaraan toe. Het bedrijf wil meer aandacht besteden aan de styling en segmentatie van de collecties van State of Art. Daarnaast wil het ook de retailorganisatie uitbouwen en de internationale expansie van het merk uitbreiden. Louis van Andel van State of Art laat weten dat er vooral wordt gekeken naar expansie in Scandinavië en Duitsland. ”Voor de Benelux streven we naar een uitbreiding van het aantal 'one brand stores' naar 40 à 50 in totaal.”

Het merk Collumn wordt door overnamepartner Smits & Smits als zelfstandig merk voortgezet. ”De continuïteit van het merk was onze belangrijkste overweging bij de keuze voor deze partij,” zegt Van Andel. ” Collumn blijft toch ons kindje.” State of Art zal het merk tijdens een overgangsfase blijven begeleiden. Hier is ongeveer een jaar voor uitgetrokken. Op korte termijn staat wel de verhuizing van het hoofdkantoor van Collumn gepland. Smits & Smits is een particuliere investeerder. Voor welk bedrag het merk van eigenaar is gewisseld is niet bekendgemaakt.

collumn