Columbia breidt Europese organisatie uit
bezig met laden...
Columbia Sportswear gaat zich toeleggen op de jonge outdoor- en wintersportconsument. De Amerikaanse keten heeft daartoe zijn Europese organisatie flink uitgebreid. In de VS is Columbia Sportswear al jarenlang marktleider. De positie blijft in Europa wat achter. Om dit te verbeteren, zijn er jonge managers aangesteld die ervaring hebben opgedaan bij andere sport- en outdoormerken. De Europese distributieorganisatie wordt geregeld vanuit het hoofdkantoor in Staatsburg. Het sales management is gevestigd in Geneve en het distributiecentrum bevindt zich in Cambray. Voor de Europese markt worden nieuwe kledinglijnen ontworpen. In het verleden was er een gebrek aan jeugdige uitstraling om jongeren aan te spreken. Ook de schoenencollectie van Columbia krijgt ook een nieuwe impuls. In juli 2006 komt verder de 'lifestyle casual series' uit, in augustus de 'back to school' lijn (een typisch Amerikaans begrip) en in september de functionele winterkleding. Columbia is nog in onderhandeling met winkels en ketens met een sterke Europese positie in het outdoor- en wintersportsegment. (Bron: Sport Partner)