Communicatie centraal op Water & Wine
bezig met laden...
"It's all in your network" was het thema van het Water & Wine evenement dat maandag in het WFC in Amsterdam plaatsvond. Het vakevenement, dat voor de vierde keer werd georganiseerd, is door FashionUnited Events in het leven geroepen om bedrijven gespecialiseerd in facilitaire diensten en producten in de modebranche een platform te geven om met elkaar en andere modeprofessionals te communiceren. Ruim zestig bedrijven namen dit jaar deel aan het evenement, een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar. Ook het beursoppervlak werd met een tweede hal verdubbeld. Bezoekers werden middels diverse workshops en congressen ingelicht over het belang van een goed netwerk. Tijdens de workshops kwamen bedrijven zoals Lectra, Landsteinar, Gfk en het Fair Wear Foundation aan het woord. Lennard Minderhoud van FashionUnited lichtte tijdens een eigen workshop toe hoe het nieuwe online netwerkinstrument MyFashionUnited het leven van iedere modeprofessional kan vergemakkelijken. "Het maakt de modebranche leuker en efficiënter." Het congres trok de meeste bezoekers. Zij waren speciaal voor de uiteenlopende sprekers - onder wie modeontwerper Hans Ubbink, Fons Cohen van Imps & Elfs en Bert Keizer, Vice President Retail van Cap Gemini - naar het beursplaza gekomen en men was er ook zeer over te spreken. Op de beursvloer was het wat rustiger dan verwacht. "Het is jammer dat veel mensen direct naar het congres gaan en de beursvloer voorbij lopen," zegt José van Rosmalen van NedGraphics, die voor de derde keer deelneemt aan het evenement. "De beurs zelf ziet er wel erg goed uit; goede stands, mooi gestyleerd." Designsoftware fabrikant Lectra had een vruchtbare start. "We zijn zeer tevreden over hoe de ochtend is verlopen", zegt Nadine Thys. "Alleen 's middags werd het rustiger." De reden voor de lagere opkomst is voor event manager Hans Peter van den Bosch een raadsel. "Ik heb positieve reacties gehad over de opzet en het uiterlijk van de beurs, over de stands en over het congres. Alleen de bezoekersaantallen voldeden niet aan de verwachtingen, terwijl we dit keer meer aan publiciteit hebben gedaan dan voorheen. Volgende keer gaan we het wel anders aanpakken en zullen we er alles aan doen om die bezoekers binnen te halen."