• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Consument niet mvo-bewust

Consument niet mvo-bewust

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Een kwart van de Nederlanders koopt producten van bedrijven die proberen bewust met de maatschappij om te gaan. De helft zegt bereid te zijn om meer voor zulke producten te betalen Dat blijkt uit een enquête van onderzoeksbureau MarketResponse. Het merendeel van de consumenten blijkt mvo vooral te associëren met energieleveranciers en banken. Nuon, Essent, Rabobank, SNS/ASN, ABN AMRO en Triodos Bank werden het vaakst spontaan genoemd. Vooral de onderwerpen duurzame energie, milieuvervuiling, kinderarbeid en mensenrechten leven onder de bevolking. Het bureau ondervroeg ook ondernemingen. Daarvan geeft 43 procent aan dat zij op een of andere manier rekening houden met de gevolgen van hun productie voor Nederland of andere landen. Voor het onderzoek zijn geen modebedrijven ondervraagd.

Nederlanders waarderen milieu hoger dan sociale rechtvaardigheid. Van de ondervraagden vond 45 procent het milieu het belangrijkst. Op de tweede plaats komt sociale rechtvaardigheid (43 procent). De Derde Wereld komt met tien procent op de laatste plaats.Binnen het thema milieu spreken de onderwerpen "duurzaam gebruik van grondstoffen en energie" (39 procent) en "milieuvervuiling tegengaan" (37 procent) het meest aan.

consument