Corel keert terug
bezig met laden...
Modemerk Corel is terug op de markt met een nieuwe collectie. Een doorstart van het bedrijf, dat vooral bekend werd dankzij de stretchbroeken met de zijrits, bleek niet mogelijk en Corel werd afgelopen zomer failliet verklaard. ”Wij hebben vervolgens de handelsnaam, het merkrecht en de patronen opgekocht en hieruit is een nieuw Corel ontstaan”, aldus directeur Menno de Haas. Ook een van de oprichtsters van Corel, Corry Ruijter-Schavemaker, is betrokken bij de nieuwe start van het merk. Zij maakt deel uit van het management, maar zal zich - zo meldt het persbericht - voornamelijk bezighouden met de Corel-winkel in Haarlem. Voor productie is het merk een samenwerking aangegaan met More B.V.
Corel werkt met een nieuwe ontwerper die de lijn en het handschrift van Corel kan voortzetten dankzij de klassieke patronen die uit het faillissement zijn gekocht. De Haas: ”De laatste seizoenen had Corel de collectie uitgebreid om een totaalbeeld te bieden.” Het merk was al lang niet meer alleen een broekenmerk, maar werd daarbij ook steeds hoger in de markt gezet. De directeur laat weten dat het nieuwe Corel met de collectie terugkeert naar de 'basis'. ”Broeken met een winkelprijs tussen €79,- en €99,-. Daarnaast is een aanvullende collectie ontwikkeld met bijpassende jasjes en rokjes. Helemaal nieuw is de basic T-shirt collectie die aan het assortiment is toegevoegd.”
In het persbericht wordt benadrukt waar Corel 'nieuwe stijl' voor staat. ”Vaste heldere levertijden, verbeterde prijsstelling, bekende modellen, vertrouwde pasvorm en modische variaties hierop.” In december zijn de oude klanten van Corel reeds benaderd. Eind deze maand presenteert het merk zich op de Modefabriek in Amsterdam.