• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Daling interesse voor mode?

Daling interesse voor mode?

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Amerikaanse jongeren geven steeds minder van hun geld uit aan kleding. Dit blijkt uit een onderzoek van de NPD Group onder kinderen tussen de 7 en 17 jaar dat gepubliceerd werd in Adweek. In de 12 maanden die vooraf gingen aan het onderzoek gaven kinderen tussen de 13 en 17 jaar 13,8% minder geld uit aan kleding dan een jaar eerder. Onder de en 7- tot 12-jarigen was dit 17,6%. Als reden voor hun veranderde kooppatroon noemen de meeste kinderen het groeiende aantal zaken dat hun belangstelling heeft en waar ze eerder geld aan uitgeven. Kleding moet tegenwoordig concurreren met mobiele telefoons, een eigen televisie, internetabonnement en eten en drinken bij het uitgaan. Vooral de aankoop van dure apparatuur als MP3- en dvd-spelers laten weinig geld over voor kleding. Daarnaast lijken jongeren prijsbewuster te worden. Slechts 5% van hun kledingbudget bleek op te gaan aan dure merkkleding en 39% aan private labels. Een opmerkelijke uitkomst is dat meisjes minder aan merkkleding uitgaven dan jongens: respectievelijk 4 en 6%. Bij meisjes waren de uitgaven aan private label kledingstukken met 41% navenant hoger dan bij jongens (35%). (Bron: Adweek)

NPD Group