De Bijenkorf Amstelveen legt islamitische hoofddoeken in de schappen
bezig met laden...
Een primeur in de Bijenkorf in Amstelveen: er zijn vanaf nu hijabs, islamitische hoofddoeken verkrijgbaar. De hijabs zijn van het modemerk Sadoq. Het is voor het eerst dat er hoofdbedekking voor moslima’s in een luxe warenhuis in Nederland wordt verkocht.
Het modemerk Sadoq is de winnaar van de ‘a She Story’, een campagne van de Bijenkorf waarbij ondernemende vrouwen centraal stonden. Zij konden zich inschrijven met een tijdelijke collectie voor het luxe warenhuis. Sadoq was de winnaar van het filiaal in Amstelveen.
“Het wordt tijd dat de moslima wordt gezien zoals zij zichzelf ziet: krachtig en mooi. Het aanbieden van mooie hijabs in luxe warenhuizen is niet meer dan een normale stap waarin de moslima, modewereld en retail meegaat met de tijd”, vertelt Loubna Sadoq, oprichter en eigenaar van Sadoq, in een persbericht.
De hoofddoeken van Sadoq liggen in de winkel tot 8 maart. Als het een succes wordt, zullen de sjaals daarna verkocht worden via de webshop van de Bijenkorf. Sadoq is een luxe modemerk voor de moslima en staat voor ‘de zelfstandige, ambitieuze en zelfverzekerde vrouw’. De prijzen van hijabs van Sadoq variëren van 29,95 tot 64,95 euro en zijn verkrijgbaar in 15 verschillende ontwerpen.
Beeld: Sadoq